Helsinki

Helsinki

sobota, 17 maja 2014

Ambasada Finlandii w Warszawie

Dzisiaj miałam okazję zwiedzić jedno z najbardziej "fińskich" miejsc w Polsce, a mianowicie Ambasadę Finlandii w Warszawie. Jestem pod ogromnym wrażeniem tego miejsca i spotkania z panem Ambasadorem.
Tak jak się spodziewałam sam budynek i jego wystrój w pełni oddają tradycyjny fiński design, a  Jari Vilen to jedna z najsympatyczniejszych osób, jakie do tej pory miałam okazję poznać w swoim życiu.

Ambasada Finlandii znajduję się na ulicy Chopina, w dyplomatycznej części Warszawy. Budowa budynku została ukończona w 1975 roku, a oficjalne otwarcie miało miejsce 4 grudnia 1975 roku. Budynek został zaprojektowany przez architekta Erika Adlercreutza, natomiast jego wykonawcą była spółka Wuorio Oy.

Zobaczcie kto mnie powitał przy wejściu do budynku:)









Słynne muminkowe gadżety :)





Nie zabrakło sauny





2 komentarze: