Helsinki

Helsinki

środa, 7 maja 2014

Softengine

Konkurs Eurowizji zbliża się wielkimi krokami. W tym roku gala finałowa odbędzie się w stolicy Danii - Kopenhadze. W tym roku Finlandia wystawiła bardzo mocnego zawodnika - zespół Softengine.



Softengine powstało latem 2011 roku w miejscowości Seinäjoki w letnim domku dziadków wokalisty/ gitarzysty zespołu Topi Latukka. Od tamtego czasu zespół pisał teksty, nagrywał nowe utwory i koncertował. Przełom w ich karierze nastąpił w roku 2013 kiedy to jedna z największych wytwórni Sony Music Finland zaproponowała zespołowi podpisanie kontraktu płytowego.

w skład zespołu wchodzą:
Topi Latukka, wokal/gitara 
Ossi Mäkelä, gitara/klawisze
Eero Keskinen, bass
Henri Oskár, klawisze, pianino, perkusja
Tuomo Alarinta, perkusja



Softengine w czasie trwania konkursu wykona numer Something Better. Jak muzycy odnoszą się do swojego występu? Zdaniem wokalisty jedynym sposobem na odniesienie sukcesu" jest wykonanie 3 minutowego utworu z wszystkimi atrybutami pełnego koncertu".

Moim zdaniem ten numer ma szansę na zajęcie naprawdę wysokiej lokaty w Kopenhadze. Trzymam za nich mocno kciuki!


Występ na półfinale Eurowizji LINK

7 komentarzy:

  1. Świetna piosenka :) Mam nadzieję, że Softengine wygra Eurowizję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do nauki języka fińskiego - to mam podręcznik z płytą CD. Jednak nigdy nie lubiłam uczyć się sama. Ogólnie brakuje mi osoby, która by miała podobne zainteresowania jak ja. Nie mam z kim porozmawiać o nich.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna piosenka, moim zdaniem byli najlepsi:) A może masz jakiś znajomych, którzy byliby zainteresowani taką wspólną nauką?

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda :( W takim razie polecam naukę z płyt, albo kurs ESKK. A w twoim mieście są jakieś szkoły językowe z fińskim?

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety kurs ESKK jest dla mnie za drogi. Mieszkam blisko Warszawy, tam na pewno są jakieś szkoły językowe. Jednak na razie będę się korzystać z podręcznika i płyty, żeby nauczyć się chociaż podstaw fińskiego. Potem może zapiszę się na jakiś kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W szkole Centrum Europy na pewno jest fiński:) No pewnie, na początek to bardzo dobry sposób:)

    OdpowiedzUsuń